Monday, June 21, 2010

La Vie Rurale

Laupäevast hakkas siis jälle farmielu. Tegelikult on jube mõnus hommikul ärgata ja värskes õhus väike jalutustiir teha, linnas seda varianti eriti ei ole. Kuigi olen poole oma elust Eesti suuruselt teises ja ka kõige ägedamas linnas elanud, siis olen koguaeg ikka maatöid ka teinud ja saan ilusti hakkama. No problemos! Minu jaoks ei ole võõras kartulipanek, rohimine, lehma lüpsmine, kurkide kastmine jne....Nii et järgmist "Lihtsa elu" staari minust ei saa:D Ja kusjuures mulle täitsa meeldib aiamaal mässata, as they say: näpud mullas, närvid korras!

Niisiis, tulime laupäeval farmi. Muidugi oli auto jõhkralt asju täis pakitud, nii et istusin suure kotikuhja all. Pidime korraks ka linnaäärest ühest ostukeskusest läbi käima. Saime auto ära pargitud ja siis hakkas kapoti alt tossu tulema. Vaatasin ehmunud näoga, küsisin Malthelt, et "Is it normal?". Ja ta ütles, et "No it's not, but with this car it is!". Haha, jäime siis autosse ootama kuni Malthe poes käis. Viimased sõnad kui ta ära läks olid, et "I can't guarantee you that it won't explode." NICE! Kui Malthe tagasi tuli hoidsime kõik hinge kinni, et kas meie nunnu vana hästiteeninud Saabike läheb tööle või mitte. Keerasime süüdet, miiiitte kui midagi ei juhtunud. Proovisime teist korda veel, täiesti edutult. Jõudsin juba mõelda, et no siia me jäämegi. Proovisime kolmandat korda ja...Magic! It worked! Nii et seekord ei pidanudki hakkama autot lükkama.

Laupäeval jäin õhtul taaskord farmi valvama. Teised läksid sünnale - Jyrgeni vennanaise juubel. Tegelikult oli ta sünnipäev 25. november, aga ta tahtis suvepidu teha ja seega tähistas 19.juuni. Võib ka nii!:D Mathias oli ka nädalavahetuseks jälle farmi tulnud. Mängis meile klaverit jälle söögi alla ja söögi peale, nii hea rahustav:



Eile sain lõpuks midagi, mida ma olen tükk aega igatsenud...mmmmmõnus....mmmmmeelierutavalt mmmmmahe.....mmmmmetsikult mmmmmmmaitsev....mmmmmmmmmmmmmahlane.....mmmmmmõistusthullutavalt mmmmmmmmmmmmagus!
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......(Et pinget üleval hoida, siis lõpus ehk kirjutan, millest jutt käib;))

Tänane päev möödus üsna töiselt. Käisime Jyrgeniga paadiga sõitmas, ma aerutasin ja ta tõmbas vikatiga umbrohtu veest välja. Suutsin ühe aeru ka ära lõhkuda( tüüpiline, mul ikka juhtub). Aga no, ütlesin endale lohutuseks, et see oligi juba vana!:D Siis niitsin pool päeva muru, napilt oleks enda muruniitmiskiiruserekordi teinud. Olin juba 3 tundi niitnud, mõtlesin, et ohh....5 mintsa veel ja siis on kõik. Ja mis te arvate mis juhtus? Raider jäi seisma. Täiesti lambist. No muidugi mul mõte töötas, et ilmselgelt on bensiin otsas. Läksin otsisin Jyrgeni üles, ütlesin et "I have a little problem. I think that the gas run out. What should I do?" Vastus oli, et "You should but some gas in then!"...Oh really?:D Okei, otsisin siis bensu üles, täitsin paagi ära ja sain enda niitmise lõpetatud. Selleks, et veenduda, et ikka õigesse paaki kütus saab,tundus hea mõte kergelt nuusutada, kas paagis on bensulõhn. Mõeldud-tehtud. Panin nina ligi, aga ei tundnud mingit lõhna, no jube kahtlane...Panin veits lähemale ja tõmbasin sügavalt sisse. Napilt oleks lendlevaid haldjaid ja helendavaid ussikesi nägema hakanud:D Enam nii ei tee!

Võin veidi ka taanlaste söögikommetest rääkida, mis on kohati veidi erinevad kui Eestis. Üks peamisi asju, mis kohe silma jäi oli see, et võikut süüakse siin noa ja kahvliga(võib-olla ainult siin farmis on selline komme, ma ei teagi:D). Alguses tundus jube võõras, aga nüüd olen juba nii ära harjunud. Mäletan, et eelmisel aastal ka kui Taanist koju läksin sõin ka esimesed paar nädalat võikut noa ja kahvliga. Tegelikult on täitsa mõnus, proovige! Järjepidevalt üritatakse mind kala sööma meelitada ja tehakse siis selle kohta nalja, et mulle kala ei meeldi. Aga no ma jään endale kindlaks, no matter what. Kui jutt käib korralikust suitsulestast, siis on muidugi hoopis teised lood! Eile tegi Yrse mingit salatit, mis nägi jube uhke välja. Ainult, et peamine komponent oli krevetid- mida ma taaskord ei söö:D Salatis olid veel melon ja bambusevõrsed ja kurgiviilud olid kaunistuseks pandud. Nokkisin siis neid ja no pärast kõigil oli jälle nalja kui palju, et salatit jäi veel üle, Mariin sööb ära. Haha! Lõunasöögiks süüaksegi tavaliselt võikusid ning siuke korralikum soe toit on alles õhtul. Ja enne magamajäämist on veel aftensmad. Ehk siis mingi nn. heauneõhtusöök. aga selle olen küll vahele jätnud, ma ei saa täis kõhuga magada. Ja no täiesti müstika on enne magamajäämist veel kohvi juua. Thanks, but no thanks!:)

Muidu tegin täna veel ühe hirmsa avastuse - Taanis on juba ka kerge sääskede invasioon. Õhtul kui väljas jalutamas käisin üritas päris mitu sääsepoissi mu verd varastada. Jubeeee! Nii et tekkis vaikselt mõte, et ehk peaks tagasilennupiletid ära hankima. Ja no loomulikult igatsen Tartut juba ka veits taga, kuigi naised saunas on rääkinud, et seal eriti midagi ei toimu hetkel. Loogiline ka- suvi ju! Märdil oli täna lõpetamine, kahju kohe, et ei saanud minna. Siis empsuga lobasin eile telefonis tükk aega, ta oli suht nördinud kui mainisin, et kui Eestisse tulen siis lähen Hiiumaale kõigepealt. Ütles, et "Mh, siis mul pole ikka kellegagi rattaga sõitmas käia ju!" Aga no, suvi on pikk veel ees, küll jõuab:P

Ja kui kedagi piinab küsimus, et mis on nii mmmmmmõnusalt mmmmmmahlane, mmmmmmmeeeldivalt mmmmmmmmmmmmagus ja mmmmmmmmmmmmõnus, siis:





MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMAASIKAD (Jah, ise peenra pealt korjasin ja sõin!)



M.

No comments:

Post a Comment